ခ်ိဳေလးဇြန္

Friday, August 30, 2013

ကေလးႏွင့္လူငယ္


ကေလးႏွင့္လူငယ္ဆုိၿပီး ေခါင္းစဥ္ေလးေပးထားမိတဲ့အတြက္ ကေလးအေၾကာင္းကစၿပီးေျပာျပပါမည္။ ငယ္ငယ္တုန္းကရြတ္ခဲ့ရေသာကဗ်ာေလး
ကၽြန္ေတာ္အမွတ္ရေနမိသည္။ ကေလးမ်ားကို ဗုဒၶဘာသာဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ားသို႕သြားလွ်င္ဘုန္းေတာ္ႀကီးက ဆူတတ္မာန္တတ္ပံုကိုက
ဗ်ာေလးျဖင့္ သရုပ္ေဖာ္ထားသည္။ ကဗ်ာေလးက
ဆြမ္းအုပ္နီနီ၊ အေမရြက္လို႕
နက္ျဖန္မနက္ေက်ာင္းတက္မယ္။
ေမာင္လည္းလိုက္မယ္၊ ခ်န္မထားနဲ႕
အေမသြားေတာ့ပ်င္းလွတယ္။
ေက်ာင္းႀကီးေပၚမွာေမာင္ငယ္ေဆာ့ေတာ့
ဘုန္းႀကီးေအာ္လို႕ရိုက္လိမ့္မယ္ တဲ့ ကဗ်ာကဒီလုိဖြဲ႕ထားပါသည္။ မိဘက မိမိကိုးကြယ္ယံုၾကည္သည့္ဘာသာကိုရင္ေသြးေလးမ်ားကိုနမူနာျပသင္
ၾကားေပးသည္။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးက ေဆာ့ရင္ရိုက္လိမ့္မယ္လို႕ဆုိထားသည္။ ကေလးမ်ားကလည္းဘုန္းေတာ္ႀကီး ေၾကာက္ၾကသည္။     ဒါေၾကာင့္
ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းက ရင္ေသြးငယ္ေလးမ်ားကိုတားဆီးသလိုျဖစ္ေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားသည္ ကေလးမ်ားကိုအေရးတယူ
မရွိသည္ကိုငယ္စဥ္အခါကေတြ႕ရပါသည္။ ဒါကဘာသာတရား၏ ကေလးေတြအေပၚထားရွိသည့္ အေျခအေနျဖစ္သည္။     ကေလးမ်ားအရြယ္က
ေလးရလာေတာ့ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းကိုသြားဖို႕၀န္ေလးလာသည္။ ေက်းလက္မွာေတာ့ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းသို႕သြားရမွာကို၀န္မေလးေသာ္
လည္း ၿမိဳ႕ျပဆန္ေသာေနရာမွကေလးမ်ားကေတာ့ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ားႏွင့္ေတာ္ေတာ္ေ၀းလာပါသည္။
ငယ္စဥ္မူလတန္းအရြယ္မွာ ဆရာဆရာမမ်ားကိုေၾကာက္ၾကရသည္။ ဆရာမ်ားက ေျပာသည္မ်ားကိုအားလံုးမွန္သည္ဟုမွတ္ၾကသည္။ ဆရာတစ္
ေယာက္က အမွားသင္ေပးလုိက္ပါမည္ဆုိလွ်င္ အဲဒီကေလးမစဥ္းစားမဆင္ခ်ဥ္ႏိုင္သေရြ႕ ေတာက္ေလွ်ာက္မွတ္သြားမည္။ ယခုေခတ္မွာေတာ့က
ေလးဗဟုိျပဳသင္ၾကားေရးကိုေဆာင္ရြက္ေနပါၿပီ။ တုိးတက္ေကာင္းမြန္လာသည့္ စနစ္ျဖစ္လာသည္ဟုလက္ခံယံုၾကည္ပါသည္။
အေတြ႕အႀကံဳေလးတစ္ခုမွတ္မိေနေသးသည္။         ကၽြန္ေတာ့္တူတစ္ေယာက္ ဒုတိယတန္းေအာင္စာရင္းထြက္ေတာ့ေအာင္စာရင္းကိုတူအရီးႏွစ္
ေယာက္သြားၾကည့္ျဖစ္သည္။         ေက်ာင္းကေအာင္စာရင္းကပ္ထားတဲ့ေနရာကိုေရာက္ေတာ့ ဒုတိယတန္းေအာင္စာရင္းကိုရွာၿပီးဖတ္ၾကသည္။
ကေလးကေအာင္သည္။ ပဥၥမအဆင့္ျဖင့္ေအာင္သည္။ သားမင္းေအာင္တယ္ကြ၊ပဥၥမရတယ္လို႕ေျပာေတာ့ ကေလးက ပဥၥမဆုိတာဘာလဲလို႕ျပန္
ေမးသည္။ ကၽြန္ေတာ္ေခါင္းနပန္းႀကီးသြားသည္။ ဒုတိယတန္းကို အဆင့္(၅)ျဖင့္ေအာင္သည့္ကေလးတစ္ေယာက္က   ပဥၥမဆုိတာမသိဘူးျဖစ္ေန
သည္။ ဒါဆို အဆင့္(၆) ကေနၿပီးေအာက္ဆံုးအဆင့္ေရာက္ေနေသာကေလးမ်ားဘယ္လိုေနမည္လည္းကၽြန္ေတာ္စဥ္းစားၾကည့္မိသည္။ ကၽြန္ေတာ္
သက္ျပင္းကိုသာအခါခါခ်ေနမိပါသည္။
ဒီလုိနဲ႕ကေလးမ်ားအရြယ္ေရာက္လာၿပီး လူငယ္ေတြျဖစ္လာမည္။ လူႀကီးေတြလုပ္ေဆာင္ေနေသာစကား၀ုိင္းမ်ား၊ အစည္းအေ၀းမ်ား၊ ေတြ႕ဆံုပြဲ
မ်ားတြင္လူငယ္မ်ားကိုေနရာေပးေဆြးေႏြးေသာအေလ့အထမွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ႏိုင္ငံတြင္အင္မတန္နည္းသည္။ လူႀကီးမ်ားက မိမိတုိ႕သည္အေတြ႕
အႀကံဳအရေရာ အသက္အရြယ္အရြယ္အရေရာဘာမွေျပာစရာမရွိ။လူငယ္မ်ားမွာ အေတြ႕အႀကံဳ ဗဟုသုတနည္း၍ အမွားလုပ္မိမည္ကိုစုိး၍အရာ
မသြင္းျခင္းျဖစ္သည္။ လူငယ္မ်ားကို မယံုရဲသျဖင့္ တာ၀န္မေပးရဲၾကပါ။
ဒါေပမဲ့လူငယ္တုိ႕မွာ အားမာန္စြမ္းအားအၿပည့္ရွိသည္။ စဥ္းစားဆင္ခ်င္ႏိုင္သည့္အေတြးအေခၚအေတြ႕အႀကံဳတုိ႕သာနည္းျခင္းျဖစ္သည္။    ေသ
ခ်ာစြာေလ့က်င့္ပ်ိဳးေထာင္ေပးပါက စြမ္းအားမ်ားျပည့္လာၿပီးလုပ္ႏိုင္ကိုင္ႏုိင္ေသာလူငယ္မ်ားျဖစ္လာမည္။ လူႀကီးမ်ားဆုိသည္မွာ  အသက္အ႐ြယ္
ႀကီးလာသည္ႏွင့္အမွ် စြမ္းအားမ်ားက်လာသည္။ စာဖတ္ဖို႕ စာေရးဖို႕ကိုေတာင္အနားယူၿပီးမွလုပ္ေနၾကရသည္။ စိတ္သြားတုိင္းကိုယ္မပါႏိုင္ေတာ့
ပါ။ ႏိုင္ငံတစ္ႏုိင္ငံဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ဖုိ႕ဆုိရင္ လူငယ္ေတြရဲ႕အားအမ်ားႀကီးလိုအပ္ပါသည္။
လူငယ္မ်ားသည္ ေနာင္တစ္ခ်ိန္တြင္မျဖစ္မေန တုိင္းျပည္တာ၀န္ကိုပခံုးေျပာင္းတာ၀န္ယူၾကရမည္ျဖစ္သည္။ ယေန႕ေခတ္သည္ Multimedia
ေခတ္ႀကီးျဖစ္သည္ႏွင့္အညီ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ႏိုင္ငံရဲ႕လူငယ္အမ်ားစုဟာ Media ေလာကမွာေပၚပ်ဴလာျဖစ္ခ်င္၊ ေနရာရခ်င္လာၾကသည္။ ေခတ္
၏ေရစီးေၾကာင္းႏွင့္အတူ မင္းသားမင္းသမီးျဖစ္ခ်င္သူ ၊ အဆိုေတာ္ျဖစ္ခ်င္သူ လူငယ္လူရြယ္ေတြေနရာအႏွံ႕လက္ညိႈးထုိးမလြဲပါ။ ဒါေတြကိုမ
ေကာင္းဘူးလို႕မဆုိလိုပါဘူး။ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ဖုိ႕ဆိုရင္ စာေပ၊ဂီတ၊အႏုပညာနယ္ပယ္စံုဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ဖုိ႕အထူးလုိအပ္ပါတယ္။အ
ထူးသျဖင့္ႏိုင္ငံရဲ႕အသိိပညာရင္းျမစ္ (Knowledge Resource) ျဖစ္တဲ့စာေပလုပ္ငန္းဟာ အထူးဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ဖို႕လိုသလိုနယ္ပယ္အသီးသီးမွာ
လူငယ္အမ်ားစုဟာ ထူးခၽြန္ထက္ျမက္ဖုိ႕အမွန္တကယ္လိုအပ္ေနပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ႏုိင္ငံမွာရွိတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ အသင္းအဖြဲ႕မ်ားႏွင့္ပါတီမ်ားတြင္လူငယ္မ်ားပါ၀င္မွဳအားနည္းေနသည္ကိုေတြ႕ရပါသည္။ လူငယ္
မ်ားပါ၀င္မွဳအားနည္းရျခင္းမွာ----------
၁။ လူငယ္မ်ားသည္ မည္သည့္ကိစၥမဆုိခဏတာသာစိတ္၀င္စားတတ္ၿပီး ေရရွည္အတြက္စိတ္၀င္စားမွဳအားနည္းျခင္း။
၂။ နည္းပညာေနာက္သို႕လုိက္ၿပီး Internet/ Facebook/ Gtalk & Game မ်ားတြင္သာအခ်ိန္ကုိအသံုးခ်ေနျခင္း။
၃။ လူႀကီးမ်ားက လူငယ္မ်ားကိုအေရးတယူလုပ္၍တြဲမေခၚျခင္း။
၄။ မေကာင္းမွဳမ်ားတြင္သာေပ်ာ္ေမြ႕တတ္ၿပီး ေကာင္းေသာအလုပ္မ်ားတြင္စိတ္ပါ၀င္စားမွဳအားနည္းျခင္း။
၅။ စာေပေလ့လာဖတ္ရႈမွဳအားနည္းျခင္း။
စသည့္အခ်က္မ်ားေၾကာင့္ျဖစ္သည္ဟုေလ့လာသံုးသပ္မိပါသည္။ အထက္ပါအခ်က္အားလံုးကို လူငယ္တုိင္းျဖစ္ေနသည္မဟုတ္ပါ။ အခ်ိဳ႕ေသာ
လူငယ္မ်ားတြင္သာျဖစ္ေနသည္ကို ေထာက္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ၿမိဳ႕ျပကလူငယ္မ်ားႏွင့္ နယ္ကလူငယ္မ်ားသည္ယခင္ေခတ္ႏွင့္ ယေန႕နည္းပညာတုိးတက္ေနေသာေခတ္တြင္လည္း အရည္အခ်င္းမ်ားကြာဟ
ေနသည္ကိုေတြ႕ရွိရပါသည္။ နယ္မွလူငယ္မ်ားသည္ ကေလးဘ၀တြင္တက္ခဲ့ရေသာေက်ာင္း၊ လက္ခံသင္ယူခဲ့ရေသာအေျခအေန၊ လူေနမွဳအ
ဆင့္အတန္းတုိ႕သည္ ၿမိဳ႕ျပေနလူငယ္မ်ားႏွင့္ ယေန႕အထိမ်ားစြာကြာဟေနသည္ကိုေတြ႕ေနရပါေသးသည္။  နယ္ကလူငယ္မ်ား (၁၀၀)ဦးတြင္
ထူးခၽြန္ထက္ျမက္သူမွာ (၁၀)ဦးခန္႕သာရွိေသာ္လည္း ၿမိဳ႕ျပတြင္ေနေသာလူငယ္(၁၀၀) ဦးတြင္ ထူးခၽြန္ထက္ျမက္သူမွာ (၅၀)ဦးခန္႕ရွိေနသည္
မွာ ၿမိဳ႕ျပႏွင့္နယ္ရွိလူငယ္မ်ား၏ကြာဟခ်က္ျဖစ္သည္။
နယ္ဟုဆုိရာတြင္လည္း နယ္ၿမိဳ႕တြင္ေနေသာလူငယ္ႏွင့္ ေက်းလက္တြင္ေနေသာလူငယ္မ်ားလည္း ကြာဟခ်က္မ်ားရွိေနပါသည္။ ႏိုင္ငံေတာ္က
ေတာေရာၿမိဳ႕ပါ တစ္ေျပးညီပညာေရးစနစ္ကိုအေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ေနေသာ္လည္း ကြာဟၿမဲအတုိင္းကြာဟေနပါသည္။ ဒါဆုိရင္ၿမိဳ႕
ျပတြင္သာမက နယ္မ်ားတြင္ပါ ပညာဗဟုသုတႏွင့္ျပည့္စံုသူမ်ားကမိမိတို႕တတ္သိထားသည္မ်ားကိုျပန္လည္မွ်ေ၀ရင္း   မိမိတုိ႕ႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးဖြံ႕
ၿဖိဳးတုိးတက္ဖို႕ တတ္ႏို္င္သည့္ဖက္မွ တစ္ဖက္တစ္လမ္းတာ၀န္ယူလုပ္ေဆာင္ေပးၾကေစလိုပါသည္။
ကေလးဘ၀ကတည္းက မိဘကအနာဂတ္အတြက္လူေကာင္းလူေတာ္မ်ားျဖစ္ေအာင္ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ဖုိ႕တာ၀န္ရွိသလိုဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ား
ကလည္း မိမိတုိ႕ယံုၾကည္ကိုးကြယ္ရာဘာသာတရားကို ကေလးႏွင့္လူငယ္မ်ားစိတ္ပါ၀င္စားလာေစရန္တာ၀န္ရွိပါတယ္။ဆရာဆရာမမ်ားကလည္း
ကေလးေတြကိုဥာဏ္ရည္ဥာဏ္ေသြးထက္ျမက္ေစဖို႕တာ၀န္ရွိသလို နယ္ပယ္အသီးသီးမွာတာ၀န္ခံေနၾကတဲ့လူႀကီးမ်ားကလည္း    လူငယ္မ်ားကို
လက္တြဲေခၚဖို႕ မိမိတိုကသိထားတာေတြကိုျပန္လည္မွ်ေ၀ဖို႕လည္းလိုအပ္ပါတယ္။ မိမိတို႕ေနထိုင္ရာ အမိျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ႀကီး အျမန္ဆုံုးဖြံ႕ၿဖိဳးတုိး
တက္ဖို႕ယေန႕ေခတ္မွာ လူႀကီးႏွင့္လူငယ္လက္တြဲေဆာင္ရြက္ဖို႕လိုအပ္ပါေၾကာင္း တုိက္တြန္းေရးသားလိုက္ရပါသည္။

ေန၀င္းေဇာ္(ျမန္ေအာင္)

No comments:

Post a Comment