စာေရးသူ
မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္၏ဆုိင္ကယ္ျပင္ဆုိင္သို႔ဆုိင္ကယ္ျပင္ရန္ သြားခဲ့သည္။ ေန႔လယ္ပိုင္းျဖစ္ေနသျဖင့္ဆုိင္ကယ္လာျပင္သည့္သူမရွိသေလာက္ျဖစ္
ေနသည္။ စာေရးသူလည္းဆုိင္ကယ္ကိုဆုိင္အတြင္းသို႔ထုိးလိုက္ၿပီးဆုိင္ကယ္ျပင္ခ်င္
သည့္အေျခအေနကိုအက်ိဳးအေၾကာင္းေျပာျပကာ ျပင္ေပးဖုိ႔ေျပာလိုက္သည္။
ဆုိင္ကယ္ျပင္ဆုိင္အတြင္းသို႔စ၀င္၀င္ခ်င္းျမင္ကြင္းကၾကည္ႏူးစရာပါ။
မိတ္ ေဆြကဆုိင္ကယ္ျပင္ဆုိင္ပိုင္ရွင္စက္ဆရာျဖစ္သည္။ တပည့္သံုးဦးႏွင့္အတူဂ်ာနယ္ တစ္ေယာက္တစ္ေစာင္ကိုင္ကာဖတ္ေနၾကသည္။ စာေရးသူဆုိင္ကယ္ျပင္မည့္အ ေၾကာင္းေျပာၿပီး ဆုိင္ကယ္ထုိးလုိက္ေသာအခါအားလံုးဖတ္လက္စဂ်ာနယ္မ်ားကိုခ်
ၿပီးစာေရးသူ၏ဆုိင္ကယ္ကိုျပင္ဆင္ၾကေတာ့သည္။
စာေရးသူလည္း
သူတို႔စာထုိင္ဖတ္သည့္ေနရာတြင္၀င္ထုိင္ရင္းဂ်ာနယ္မ်ားကို လွန္ေလ်ာၾကည့္ေနမိသည္။ မိတ္ေဆြစက္ဆရာက ဘယ္ဟာကိုျဖဳတ္္ရမည္ဘယ္လို လုပ္ရမည္စသည္ျဖင့္ညႊန္ၾကားရင္းစာေရးသူအနီးလာထုိင္သည္။
`ဆရာတပည့္ေတြဂ်ာနယ္တစ္ေယာက္တစ္ေစာင္နဲ႔တယ္ဟုတ္ေနပါလား´လုိ႔
စာေရးသူကမိတ္ေဆြကိုေျပာလိုက္ေတာ့ မိတ္ေဆြက`ဟုတ္တယ္၊ အိမ္ကဂ်ာနယ္အ ေဟာင္းေတြေရာအသစ္ေတြေရာယူၿပီး ခုလိုအလုပ္အားတဲ့အခ်ိန္ေလးမွာစာဖတ္ခုိင္း ေနရတာဟုေျပာသည္။
ဆက္ၿပီးေတာ့မိတ္ေဆြက `သူတို႔တစ္ေတြကအတန္းပညာ
ကိုဆံုးခန္းတုိင္ေအာင္မသင္ခဲ့ၾကရဘူး၊
ေလးတန္းေလာက္အထိေတာ့သင္ဖူးၾက တယ္၊ အျပင္မွာတစ္ခ်ိဳ႕အလုပ္ေတြကိုလုပ္ရင္း ကၽြန္ေတာ့္ဆီကိုေရာက္လာတာ၊ သူ တုိ႔ကၽြန္ေတာ့္ဆီမွာမွမဟုတ္ဘူး ဘယ္ေနရာမွာပဲလုပ္လုပ္အဆင္ေျပေအာင္လုိ႔စာ ဖတ္ခုိင္းေနရတာ´
ဟုေျပာလာသည္။
မိတ္ေဆြ၏ေျပာစကားႏွင့္စိတ္ကူးကိုစာေရးသူခ်ီးက်ဴးမိသည္။
သူ႔ဆီမွာဆုိင္ ကယ္ျပင္သည့္ပညာလာသင္သည့္တပည့္မ်ားကို ဆိုင္ကယ္ျပင္သည့္ပညာသာမက စာဖတ္ျခင္းအေလ့အက်င့္ကိုပါသင္ေပးေနသည္။
ေကာင္းမြန္သည့္စိတ္ကူး၊ မြန္ျမတ္ သည့္ေစတနာျဖစ္သည္။
မိတ္ေဆြလည္းဆုိင္ကယ္ျပင္သည့္တပည့္မ်ားဖက္လွည့္ကာလုိအပ္သည္
မ်ားကိုသူကိုယ္တုိင္ျပင္ေပးရင္းတစ္ခါတည္းသင္ေပးေနျပန္သည္။ အားလံုးလိုအပ္ သည္မ်ားကိုျပင္ဆင္ၿပီးသြားေတာ့
အေရးမႀကီးသည့္ျပန္တပ္ဆင္ရမည့္အပိုင္းမ်ားကို တပည့္မ်ားကိုတပ္ခို္င္းကာစာေရးသူရွိရာထုိင္ခံုသို႔ျပန္လာသည္။
စာေရးသူကလည္းမိတ္ေဆြကို`ခုလိုသူတို႔တစ္ေတြကိုစာဖတ္ခုိင္းတဲ့အ ေလ့အက်င့္ဘယ္လိုရတာလဲ´လုိ႔ေမးလိုက္သည္။ မိတ္ေဆြက `ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ၿမိဳ႕ကို စာေရးဆရာေတြလာၾကတယ္၊
စာေပေဟာေျပာပြဲေတြလုပ္တယ္၊ ေဆြးေႏြးပြဲေတြ
လည္းလုပ္ျဖစ္ၾကတယ္၊ စာေရးဆရာေတြရဲ႕တုိက္တြန္းခ်က္နဲ႔ခုလိုစိတ္ကူးရသြားတာ ပါ´တဲ့။
ေနာက္ထပ္မိတ္ေဆြေျပာတာက`သူတုိ႔တစ္ေတြကိုအားတဲ့အခ်ိန္မွာစာ ဖတ္ခုိင္းထားတယ္၊ ကၽြန္ေတာ္လည္းသူတုိ႔နဲ႔အတူစာဖတ္တယ္၊ ၿပီးေတာ့အားတဲ့အ
ခ်ိန္မွာဖတ္ထားတဲ့စာေလးေတြကိုအျပန္အလွန္ျပန္ၿပီးေျပာျပၾက၊ ေဆြးေႏြးၾက၊ျငင္းခံု ၾကတယ္၊ အဲဒီအခ်ိန္ဟာေပ်ာ္ဖုိ႔အေကာင္းဆံုးပဲ၊ သူတုိ႔ကသူတုိ႔ဖတ္ၿပီးရလုိက္တဲ့အ သိကိုျပန္ေျပာျပတယ္၊
တစ္ခါတစ္ရံေတာ့လြဲတာေတြရွိတာေပါ့၊ အဲဒီေတာ့လည္းကၽြန္ ေတာ္ကျပန္တည့္ေအာင္ေဆြးေႏြးေပးလိုက္တယ္၊ ခုေနာက္ပိုင္းသူတို႔စာဆတ္ရတာ ကိုေပ်ာ္ေနၾကၿပီဗ်´လို႔ေျပာသည္။
စာေရးသူရင္ထဲမွာလွိဳက္ကနဲျဖစ္သြားသည္။
မိတ္ေဆြ၏ယခုလိုလုပ္ကိုင္ေပး ေနသည့္မိတ္ေဆြ၏လုပ္ရပ္ကိုသာဓုေခၚေပးမိသည္။ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္အလွဴ ႀကီးတစ္ခုေပးေနသည္ဟုစာေရးသူမွတ္ခ်က္ျပဳပါသည္။ စာေရးသူ၏မိခင္ကစာေရး သူတို႔ေမာင္ႏွမတစ္ေတြကိုခဏခဏေျပာသည့္စကားေလးရွိသည္။
`သားတို႔သမီးတို႔ ကိုအေဖတုိ႔အေမတုိ႔ကပစၥည္းဥစၥာအေမြမေပးႏုိင္ဘူး၊
ပညာအေမြပဲေပးႏုိင္မယ္၊ ပညာတတ္ေအာင္သင္ၾက´တဲ့။
စာေရးသူတို႔ၿမိဳ႕ကိုစာေရးဆရာမ်ားလာၿပီးစာေရးသူတို႔ၿမိဳ႕က
ႏုိင္ငံေရးပါတီ ေတြကလူငယ္မ်ား၊ အရပ္ဖက္လူမွဳေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွလူငယ္မ်ားနဲ႔ေဆြးေႏြးပြဲ
ေလးမ်ားကိုတစ္ႏွစ္တစ္ခါလုပ္ျဖစ္သည္။ ေဆြးေႏြးပြဲမွာစာေရးဆရာအသင္းကဖြင့္
လွစ္ထားတဲ့စာၾကည့္တုိက္ရဲ႕စာၾကည့္တုိက္မွဴးက
ကေလးေတြစာမဖတ္ၾကဘူး၊ ဂိမ္းဆုိင္ေတြ၊ အင္တာနက္ဆုိင္ေတြမွာ အခ်ိန္ကုန္ေနၾကတယ္လို႔စိတ္မေကာင္းျခင္း ႀကီးစြာေဆြးေႏြးလာေတာ့
စာေရးဆရာတစ္ေယာက္က စာၾကည့္တုိက္မွဴးကိုျပန္ၿပီး
ေဆြးေႏြးလုိက္တဲ့စကားကမွတ္သားစရာပါ။
ကေလးေတြစာၾကည့္တုိက္ကိုမလာတာကေလးေတြရဲ႕အျပစ္တစ္ခုတည္းမ
ဟုတ္ပါဘူး၊ လူႀကီးေတြကစာၾကည့္တုိက္ကိုသြားဖုိ႔၊ စာဖတ္ဖို႔မတုိက္တြန္းဘူး၊ သူတုိ႔ ကိုယ္တိုင္ကလည္းစာမဖတ္ၾကဘူး၊
စာၾကည့္တုိက္ကိုမသြားဘူး၊ လက္ဦးဆရာေတြ ျဖစ္တဲ့မိဘနဲ႔ဆရာေတြရဲ႕သြန္သင္ဆံုးမမွဳေၾကာင့္လို႔ေျဖသြားပါတယ္။
မွန္ပါသည္။
လက္ဦးဆရာေတြျဖစ္တဲ့မိဘနဲ႔ဆရာမ်ားမွာလုိအပ္မွဳေပါင္းမ်ား စြာရွိေနပါသည္။ ေလာကႀကီးကိုေနာက္ထပ္မ်ိဳးဆက္ေတြေရာက္လာၾကဦးမည္။
ပထ မေလာကႀကီးထဲကိုေရာက္လာတဲ့သူမ်ားက ေနာက္မ်ိဳးဆက္မ်ားကိုအေမြေပးခဲ့ရ
မည္။ သမိုင္းေကာင္းေတြခ်န္ထားေပးရမည္။ အသိနဲ႔ယွဥ္တဲ့ပညာေတြကိုသင္ေပးၾက ရမည္။
စာေရးသူရဲ႕တပည့္တစ္ေယာက္အေၾကာင္းအနည္းငယ္ေျပာျပလိုပါသည္။
သူ႔ကုိသူ႔မိဘကေက်ာင္းထားေပးခဲ့သည္။
အလယ္တန္းေလာက္အေရာက္မွာ ေက်ာင္းဆက္မတက္ခ်င္ေတာ့သျဖင့္ေက်ာင္းထြက္ၿပီး လယ္ထဲအလုပ္ကို၀င္လုပ္ခဲ့ သည္။ ေနာက္မိန္းမရသည္။
ရသည့္မိန္းမကလည္း အတန္းပညာမတတ္သလိုစာ လည္းမတတ္။
ဒီလုိနဲ႔သူတုိ႔တစ္ေတြဘ၀ကုိပင္ပန္းစြာရုန္းကန္ရင္း
သူတို႔ရဲ႕မ်ိဳးဆက္ ေတြျဖစ္တဲ့သားသမီးေတြေမြးဖြားၾကသည္။
အႀကီးေကာင္ကေလးတန္းသံုးခါက်လုိ႔ေက်ာင္းထြက္ခုိင္းလိုက္သည္။
အလတ္ မကေတာ့ေသစာရွင္စာဖတ္တတ္ရင္ေတာ္ၿပီဆုိၿပီး
ငါးတန္းအေရာက္မွာေက်ာင္းက ထြက္ခုိင္းၿပီး အိမ္မွာထမင္းဟင္းခ်က္ခုိင္းကေလးထိန္းခုိင္းလိုက္သည္။ အႀကီး ေကာင္ကိုေတာ့ တစ္ေန႔တစ္ေထာင္ရသည့္ပန္းရံအလုပ္သမားအျဖစ္ခုိင္းလိုက္
သည္။ သူကေတာ့အရက္ကေလးတစ္ျမျမ။
တပည့္ကစာေရးသူ၏ဆန္စက္ထဲတြင္အလုပ္လုပ္ရင္း
သူ႔သားအႀကီးေကာင္ အသက္တစ္ဆယ့္ရွစ္ႏွစ္သားေလာက္မွာ စာေရးသူ၏အလုပ္ထဲသို႔ေခၚၿပီးလာအပ္ သည္။ သူနဲ႔အတူတြဲလုပ္လိုက္သည္။
တစ္ေန႔မွာေတာ့ စပါးအ၀င္အထြက္စာရင္းေရး ေနၾက လုပ္သားအလုပ္မဆင္းသျဖင့္ တပည့္ရဲ႕ သားကိုေခၚၿပီးစာေရးသူကေရးခုိင္း လိုက္သည္။ ဒီမွာတင္ျပႆနာတက္ေတာ့သည္။
တပည့္၏သားစာလံုး၀မေရးတတ္။ စာေရးသူလည္းေတာ္ေတာ္အံ့အားသင့္သြားသည္။
တပည့္ကေျပာေတာ့
သူ႔သားေလးတန္းႏွင့္ေက်ာင္းထြက္လုိက္ရသည္ဟု ေျပာသည္။ ေလးတန္းေက်ာင္းသားကစာလံုး၀မေရးတတ္တာကိုစာေရးသူကိုယ္ေတြ႔
ႀကံဳလုိက္ရသည္။ တပည့္ကိုေမးၾကည့္ေတာ့ `ဟုတ္တယ္အကိုေရ၊
ဘယ္လိုမွစာ သင္လုိ႔မရလုိ႔ေက်ာင္းထုတ္ထားလုိက္တာ´တဲ့။ ဟုတ္ပါ့မလား၊ စာသင္မရတာလား၊ မိဘကိုယ္တုိင္ကစိတ္မ၀င္စားတာလား၊ သင္ေပးခဲ့တဲ့ေက်ာင္းကဆရာဆရာမေတြပဲ တစ္ကယ္မသင္လိုက္ၾကတာလားလို႔
အေတြးနယ္ခ်ဲ႕ေနမိသည္။
သိပ္မၾကာခင္မွာလုပ္သားတစ္ေယာက္အလုပ္ထြက္သြားလို႔ေနာက္ထပ္ လုပ္သားတစ္ေယာက္အသစ္ေခၚလိုက္သည္။
အသစ္ေရာက္လာသည့္လုပ္သားက တပည့္၏သားႏွင့္မတိမ္းမယိမ္းပါ။
အသစ္ေရာက္လာသည့္ကေလးရက္ကေလးနည္း နည္းရလာတာႏွင့္ စာေရးသူထုိလူငယ္ကိုစမ္းသပ္လိုက္သည္။ တုိက္ဆုိင္စြာသူ လည္းစာမတတ္ပါ။ ဘယ္သူ႕မွာအျပစ္ရွိေနၿပီလဲ။ မိဘေတြေရာ၊ ဆရာဆရာမေတြ ေရာအိမ္နီးပတ္၀န္းက်င္ကသူမ်ားမွာပါ
အျပစ္ရွိေနပါၿပီ။
စာေရးသူလည္း
မိမိမွာတာ၀န္ရွိသည္ဟုခံယူၿပီးႏွစ္ေယာက္စလံုးကိုစာဖတ္ တတ္ေအာင္စာစသင္ပါေတာ့သည္။ စာေရးသူအားလပ္သည့္အခ်ိန္မ်ားတြင္သူတို႔ကို
သင္ေပးသည္။ က်န္သည့္လုပ္သားစာဖတ္တတ္သူမ်ားကိုေတာ့ သတင္းစာ၊ဂ်ာနယ္ မ်ားဖတ္ခုိင္းၿပီး
သူတုိ႔ကိုေတာ့ စာသင္ေပးလိုက္သည္။ သိပ္မၾကာခင္မွာပဲပထမ
တပည့္ရဲ႕ ကေလးႏွင့္တပည့္တို႔ႏွစ္ေယာက္စလံုးရန္ကုန္မွာအလုပ္လုပ္မည္ဆုိၿပီး
အလုပ္ကထြက္သြားၾကသည္။ တပည့္ရဲ႕ကေလး စာမဖတ္တတ္ေသးပါ။
စာေရးသူစိတ္မေကာင္းျခင္းႀကီးစြာျဖစ္ခဲ့ရသည္။
ဒီလုိမိဘမ်ိဳးနဲ႔ေနရတဲ့သားသ မီးေတြစာေရးသူတို႔ႏိုင္ငံမွာဘယ္ေလာက္ေတာင္မ်ားေနၿပီလဲ။
သူတို႔တစ္ေတြရဲ႕ဘ၀ ကသနားစရာတကယ္ေကာင္းသည္။ ေခတ္စားေနသည့္ကိုရီးယားဇာတ္လမ္းတြဲမ်ား ကိုၾကည့္လွ်င္သူမ်ားစာဖတ္ျပမွသူတို႔သိၾကရသည္။
ရင္နာစရာေကာင္းလိုက္သည့္အ ျဖစ္မ်ားပါ။ အမ်ားသူငါအသံုးျပဳၾကေသာသန္႔စင္ခန္းမ်ားကိုသြားရင္ေတာင္
က်ား/မ ခြဲထားတာမဖတ္တတ္သည့္အျဖစ္မ်ားပါ။ မ်က္လံုးေကာင္းေနပါရဲ႕နဲ႔ကန္းေနၾက သည္ဟုစာေရးသူကေျပာခ်င္ပါသည္။
စာေရးသူတို႔ၿမိဳ႕မွာေက်ာင္းျပင္ပသင္ မူလတန္းပညာေရးေက်ာင္းေတြထူ ေထာင္ၿပီးသင္ေပးေနသည္။
ကူညီၾကသူေထာက္ပံ့ၾကသူေတြကမ်ားသည္။ ဆရာမ ေလးေတြကလည္းႀကိဳးစားပမ္းစားသင္ေပးၾကသည္။ ဆရာမမ်ားက ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေလးမ်ားကိုမုန္႔မ်ား၀ယ္ေကၽြးၿပီးေတာင္ သင္ေပးတာကိုစာေရးသူေတြ႕ဖူး သည္။
စာသင္ေက်ာင္းေတြကိုမိဘေတြကိုယ္တုိင္ကလႊတ္ေပးဖုိ႔လိုေနပါၿပီ။ ေက်ာင္းျပင္ပပညာေရးမွာသင္တန္းစဖြင့္ခါစက
ေက်ာင္းသားမ်ားအမ်ားအျပားတက္ ၾကေသာ္လည္းေနာက္ပိုင္းစာသင္ႏွစ္ကုန္ေသာအခါမွာ ႏွစ္ေယာက္သံုးေယာက္သာ
က်န္ေတာ့သည္ကိုစာေရးသူလက္ေတြ႕သိခဲ့ရသည္။ စာေရးသူေလ့လာၾကည့္ေတာ့
တာ၀န္ရွိသူေတြ၊ ဆရာဆရာမေတြဖက္က အားႀကိဳးမာန္တက္ရွိေသာ္လည္း
မိဘ မ်ားဖက္က အားနည္းခ်က္မ်ားရွိေနသည္ကိုေတြ႕ခဲ့ရသည္။
စာေရးသူနိဂံုးခ်ဳပ္ပါမည္။
စာေရးသူတို႔ႏုိင္ငံေရးပညာေရးစနစ္ေျပာင္းလဲဖုိ႔ အမွန္တကယ္လိုအပ္ေနပါၿပီ။ အားလံုးကလည္း၀ုိင္း၀န္းလုပ္ေဆာင္ေနၾကပါၿပီ။
ႏုိင္ငံ တစ္ႏုိင္ငံရဲ႕ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ဖုိ႔ ပညာေရးက႑ဟာအမွန္တကယ္အေရးႀကီးေၾကာင္းကို
လည္းသိျမင္ေနၾကပါၿပီ။ စာေရးသူတို႔လူမ်ိဳးေတြပညာတတ္ဖုိ႔၊ ပညာေတြတတ္ၿပီးရင္ လည္း ပညာေတြကိုအသံုးခ်ဖို႔
၊ ျပန္ၿပီးေ၀ငွဖုိ႔ ၊ ႏုိင္ငံေတာ္အတြက္အက်ိဳးျပဳဖုိ႔နဲ႕စာ
တတ္သူမ်ားကလည္းစာေတြဖတ္ၾကရင္း ေနာက္မ်ိဳးဆက္မ်ားကိုေျမေတာင္ေျမွာက္
ေပးဖို႔တုိက္တြန္းလုိက္ပါရေစဗ်ာ။
။
ေန၀င္းေဇာ္(ျမန္ေအာင္)
No comments:
Post a Comment